Jump Fitness
Titel: Jump Fitness
   
Sted: Hal B, Jetsmark Idrætscenter 1. sal
   
Instruktør: Skiftende instruktører
   
Antal pladser: 18 
   
Booking: Holdet kan bookes i Hal B´s bookingskema.
  Holdet bliver aflyst kl. 19 dagen før, hvis der er under 4 tilmeldte.
Husk at afmelde dig senest 2 timer før holdstart.
   
Holdbeskrivelse: Jump Fitness er en fantastisk træningsform, hvor vi arbejder med alt fra cardiotræning, balance, 
  koordinering, load til styrke. Når vi træner på en trampolin, arbejder vi hele tiden helkropsorienteret og dermed styrker og stabiliserer vi hele kroppen, og det har desuden en positiv indvirkning på dit kredsløb og udholdenhed.

Især vil lår, baller, ryggen og nakken blive styrket, og samtidig er belastningen på leddene minimal pga. fjedringen fra trampolinen. Derfor er jump fitness også en god træningsform for dig, som skulle have lidt udfordringer i enten fod/ankel, knæ eller hofter.

Der er et håndtag fortil på trampolinen, som man altid kan støtte sig til, og alle øvelser vil kunne skaleres op og ned alt efter dit niveau.

Timen er bygget op over 40 min. med ca. 5 min. opvarmning, 20 min. træning med en blanding af hurtige og langsomme spring, drejninger samt styrkeøvelser på trampolinen, derefter ca. 5. min. cool down. Efter de 30 min. på trampolinen vil der være mave- og rygøvelser på gulv i ca. 10 min.

Da trampolinerne skal tages frem og stilles på plads efter hver træning, er det vigtigt at komme til tiden. De første 10 min. bruges til at stille trampoliner op, derefter trænes i 40 min. (kl. 9.00-9.40), hvorefter der ryddes op.

Dette hold kan du deltage på med følgende abonnementer:

 
PGU Træning & Fitness alt inklusiv, PGU Gym-motion & Fitness eller du kan betale pr. gang via kontobetaling.