Interval Fitness
Titel: Interval Fitness
   
Sted: Bevægelseshuset, Jetsmark Idrætscenter 1. sal
   
Instruktør: Marianne Hurup
   
Antal pladser på holdet: 16
   
Booking: Holdet kan bookes i Bevægelseshusets bookingskema.
  Holdet bliver aflyst kl. 15 samme dag, hvis der er under 4 tilmeldte.
Husk at afmelde dig senest 2 timer før holdstart, hvis du ikke kan deltage alligevel.
   
Holdbeskrivelse: Høj Intensitet Interval Træning, Tabata eller blot træning på tid.
  Denne træningsform kaldes meget forskelligt.
Træningen består af aktivt arbejde i x antal sekunder, pause i x antal sekunder.

Et eksempel:
Høje knæløft i 20 sekunder, 10 sekunders pause
Armstrækkere i 20 sekunder, 10 sekunders pause
Twist i 20 sekunder, 10 sekunders pause
Maveøvelse 20 sekunder, 10 sekunders pause

Øvelserne gentages x antal gange og udskiftes hele tiden.

I denne time vil det primære fokus være puls og helkropstræning. Du har din egen station og bestemmer dermed selv tempo. Instruktøren vil være med i træningen og samtidigt hele tiden sikre kvalitet og tilpasse, hvis det er nødvendigt.
I denne time kan alle være med, da øvelserne kan skaleres efter behov.

Fordele ved denne type træning:
Da øvelserne udføres på relativt kort tid, vil du kunne yde maksimalt i hvert enkelt sæt. Træningen giver bedre kondition og styrker musklerne, knoglerne og nervesystemet. Du får bedre balance og koordination samt forebygger  skader. Risikoen for bl.a. diabetes 2 og forhøjet blodtryk mindskes.

BONUS - du bliver mere tonet og fit at se på, og du får bare mere energi.


 

Dette hold kan du deltage på med følgende abonnementer:

 
PGU Træning & Fitness alt inklusiv, PGU Gym-motion & Fitness eller du kan betale pr. gang via kontobetaling.