Puls/styrke
Titel: Puls/styrke
   
Sted: Bevægelseshuset, Jetsmark Idrætscenter 1. sal
   
Instruktør: Anne Sofie Clemensen og Lisbeht Diinhoff
   
Antal pladser på holdet: 16
   
Booking: Holdet kan bookes i Bevægelseshusets bookingskema.
  Holdet bliver aflyst kl. 15 samme dag, hvis der er under 4 tilmeldte.
Husk at afmelde dig senest 2 timer før holdstart, hvis du ikke kan deltage alligevel.
   
Holdbeskrivelse: På Puls/styrke er timen bygget op med en god lang opvarmning,
  hvor pulsen stille og roligt bliver banket godt opad, så kroppen bliver klar til en times træning med knald på.

Vi arbejder skiftevis med pulstræning og styrketræning. Når vi arbejder med pulstræning skal pulsen så højt op som muligt. Under styrketræningen sænkes pulsen, og vi arbejder med mange gentagelser.

Træningen består af Høj Intensitet Interval Træning. De enkelte øvelser  kan være meget simple, men de kan også udfordre vores motoriske formåen.

Timen består af ca 60% pulstræning og 40% styrketræning.

Fordelen ved denne sammensætning er, at ved at skifte imellem øvelserne vil du kunne presse dig selv mere, samtidigt med at du kan være effektiv over hele timen.
Ved at få pulsen helt op mindsker du risikoen for hjerte-kar-sygdomme, samtidig med at du forbrænder mere.
Styrketræningen styrker muskler, knogler og nervesystemet. Den gør dig stærkere og du får bedre balance og koordination samt forebygger skader.

 

Dette hold kan du deltage på med følgende abonnementer:

 
PGU Træning & Fitness alt inklusiv, PGU Gym-motion & Fitness eller du kan betale pr. gang via kontobetaling.