Udendørs træning
Det er tilladt at lave udendørs træning for op til 9 personer, der må dog godt være flere grupper igang på én gang. Derfor vil deltagerantallet på nogle af holdene blive øget til 18, så vi fremover træner i to adskilte grupper udendørs på de hold, der træner ved Jetsmark Idrætscenter, og hvor instruktøren skønner, at det kan lade sig gøre i forhold til træningen. Du kan se listen over udendørstræninger i bookinglisten til højre eller i holdskemaet under Online træning, som vi naturligvis fortsætter med.

Læs evt. her angående de nye regler for udendørs træning:
https://www.dgi.dk/media/32983/endelige-retningslinjer-for-udendoers-foreninger-og-idraet.pdf?fbclid=IwAR0bvwhkixdhLeKm8cC0IbMeVLtGSMCflJ34-KOaaExwNUG9BShcE9K0XhY

 

Hvad skal jeg gøre for at deltage?

Træningerne er lagt op i conventus, hvor du skal booke dig som vanligt (se skemaet til højre). Du har dog kun to bookinger til rådighed ad gangen, så der er flere, der har chancen for at kunne deltage på mindst ét hold om ugen.
Du kan altid tjekke på dagen, om der er kommet en plads på det hold, som måske tidligere var fyldt, og det er muligt at booke sig på venteliste. Vi appellerer derfor også til, at du husker at melde fra senest 2 timer før, hvis du skulle blive forhindret i at deltage, så en anden får muligheden for at komme med på holdet.
Hvis du ikke selv kan afmelde dig, så kontakt instruktøren på holdet hurtigst muligt.
  • Marianne, mobil 26237618
  • Anne Sofie, mobil 51955432
  • Karen, mobil 49406154
  • Alexandra, mobil 50441914
  • Lisbeth, mobil 42643806
  • Anders, mobil 26203787

Vi stiller en energisk og glad instruktør til rådighed, som lover dig en sjov og sveddryppende time. Alle har glædet sig til at komme igang igen.

Det du skal gøre for os er følgende:
  • Mød op foran Jetsmark Idrætscenters hovedindgang i god tid (kun dem der har en plads på holdet!)
  • Respektér at vi ønsker 2 meters afstand mellem deltagerne
  • Klæd om hjemmefra
  • Medbring selv en måtte og en lille elastik. Har du ikke en elastik giver foreningen dig en ny, som er din fremover.
Hvis du har spørgsmål eller problemer i forhold til udendørs træningen, så er du velkommen til at kontakte Marianne Hurup, mail: pgufitnesscenter@gmail.com, mobil 26237618.

Vi glæder os, til at se Jer.

Disse hold kan du deltage på med følgende abonnementer:

 
PGU Træning & Fitness alt inklusiv, PGU Gym-motion & Fitness eller du kan betale 50 kr. pr. gang via kontobetaling. 
PGU Formiddagsfitness har adgang til formiddagsholdene.
Bemærk at holdet Gateway træner ude i Gatewayen, og her mødes man på parkeringspladsen på venstre side, når man kommer fra Hune.

Bemærk også at holdene, der træner ved Jetsmark Idrætscenter, har mulighed for at træne overdækket ved regn.


 
Gateway (hardcore træning)

Dette udendørs hold træner i Gatewayen ved Blokhus. Mødested er på parkeringspladsen på venstre side, når man kommer fra Hune.
Kom og få inspiration til at træne i naturen. Det er effektivt og samtidigt får man en helt anden oplevelse end man ville få i et fitnesscenter. Timen vil hver gang indeholde opvarmning, mobilitetsøvelser, funktionelle træningsøvelser med fokus på styrke, kort intensiv intervaltræning og fleksibilitet.
Der er garanti for sjov og hård træning.


Mave,balle,lår (niveauet tilpasses ALLE)

Mave, balle, lår er en time, hvor alle kroppens større muskler udfordres via muskeltræning med elastik og egen kropsvægt.
Hovedvægten vil ligge på mave, baller og lår, men for at skabe symmetri i træningen af kroppen og dens muskler, vil der også være fokus på skuldre, ryg og arme.
Der vil være mange gentagelser af de forskellige øvelser, så du på denne måde øger forbrændingen og din muskeludholdenhed.
Timen starter med ca. 15 minutters opvarmning efterfulgt af  ca. 35 minutters skiftevis muskeltræning og konditionstræning. Der vil være en del løb og hop i denne time. Timen afsluttes med udstrækning af de forskelligge muskelgrupper og afslapning.


Cirkel Fitness (niveauet tilpasses ALLE)

Cirkel Fitness er for dig, som gerne vil have fokus på kredsløbstræning, styrketræning, koordinering og stabilitet.
Hele kroppen vil effektivt blive trænet igennem. Det vil være i form af cirkeltræning, dvs. forskellige stationer, hvor vi træner på tid. På den måde kan alle udøve øvelserne med kvalitet og i eget tempo.
Vi vil altid kunne lave øvelserne lettere og sværere, hvis det er aktuelt.
Der vil være fokus på at få pulsen op i intervaller således, at det er til at være i, men stadig udvikler dig fra der, hvor du er lige nu. Uanset hvilke øvelser vi laver, er der stor fokus på korrekt udførelse.



Puls/styrke (hardcore træning)


På Puls/styrke er timen bygget op med en god lang opvarmning, hvor pulsen stille og roligt bliver banket godt opad, så kroppen bliver klar til en times træning med knald på.

Vi arbejder skiftevis med pulstræning og styrketræning. Når vi arbejder med pulstræning skal pulsen så højt op som muligt. Under styrketræningen sænkes pulsen, og vi arbejder med mange gentagelser.

Træningen består af Høj Intensitet Interval Træning. De enkelte øvelser  kan være meget simple, men de kan også udfordre vores motoriske formåen.

Timen består af ca 60% pulstræning og 40% styrketræning.

Fordelen ved denne sammensætning er, at ved at skifte imellem øvelserne vil du kunne presse dig selv mere, samtidigt med at du kan være effektiv over hele timen.
Ved at få pulsen helt op mindsker du risikoen for hjerte-kar-sygdomme, samtidig med at du forbrænder mere.
Styrketræningen styrker muskler, knogler og nervesystemet. Den gør dig stærkere og du får bedre balance og koordination samt forebygger skader.