Fitness Tryday

PGU Træning & Fitness afholder søndag den 28. januar kl. 9.30-14.00 Fitness Tryday i samarbejde med DGI. Fitness Tryday er en dag, hvor man har mulighed for at prøve en masse forskellige fitness-koncepter eller kickstarte formen.
 
Der er mulighed for at deltage i BootCamp, Kettlebell, Seniortræning, Pilates, Yoga, Naturtræning, Indoor Cycling. 
Der undervises i hvert koncept i 50 min., så du kan nå at afprøve 4 forskellige koncepter, og du har mulighed for at vurdere hvilket fitnesskoncept, der passer bedst til dig.

Tilmeld dig her:
https://www.dgi.dk/fitness/arrangementer/201801013099#/collapseTwo

Program

Fælles velkomst, kl. 9.30:
 

 

Modul 1, kl. 9.40 - 10.30: 
BootCamp
 
Seninortræning 
IndoorCycling

Modul 2, kl. 10.40 - 11.30: 
BootCamp 
Pilates 
Naturtræning

Frokost: 11.30 - 12.00 
Sandwich og isvand

Modul 3, kl. 12.00-12.50: 
Kettlebell 
Yoga 
Puls & Styrke

Modul 4, kl. 13.00-13.50: 
Kettlebell 
Yoga 
Puls & Styrke

Kl. 13.50: Tak for i dag

Program

kl. 09.30-09.40: Velkomst
kl. 09.40-10.30: Modul 1 - bootcamp, seniortræning eller indoorcycling
kl. 10.40-11.30: Modul 2 - bootcamp, pilates eller naturtræning
kl. 11.30-12.00: Frokost - sandwich og isvand er inkluderet i prisen
kl. 12.00-12.50: Modul 3 - kettlebell, yoga eller puls & styrke
kl. 13.00-13.50: Modul 4 - kettlebell, yoga eller puls & styrke


Sted: Jetsmark Idrætscenter
Pris: 335 kr. for medlemmer af DGI og 435 kr. for ikke DGI-medlemmer, frokost sandwich er med i prisen

Du kan tilmelde dig her:

https://www.dgi.dk/fitness/arrangementer/201801013099#

BootCamp 
Bootcamp er højintens træning - Der er garanti for hårdt arbejde og sved på panden til Bootcamp-træningen, men alt foregår på dit niveau. Alle øvelser og protokoller/programmer kan nemlig tilpasses den enkelte, og træningen har fokus på kernestyrke, kondition og styrkeudholdenhed. Du træner udelukkende med egen kropsvægt, og øvelserne i Bootcamp involverer flere muskelgrupper på én gang og er typisk meget varierede og kan overføres direkte til din dagligdag.

Naturtræning 
Rundt om hallen er der en masse muligheder for at lave sjove og udfordrende øvelser som DU bestemmer hårdheden af. Alle kan være med. Timen indeholder både individuelle øvelser og gruppe- /par øvelser så tag gerne din sociale hat på. Tøj efter vejret og udesko - vi er ude uanset vejrlige. Prøv det - der er garanteret røde vinter kinder.  
Vi mødes udenfor hovedindgangen ved de 2 runde cykelstativer

Kettlebell 
Skab hurtige resultater med Kettlebell - Vil du styrke din grundform og kondition? Og er du til træning, der virkelig kan mærkes? Så er Kettlebell noget for dig! Kettlebell er en enkel og nem træningsform, hvor det samtidig er muligt at presse dig selv. Du opnår nemlig stor effekt, hvis du giver dig fuldt ud. Det er funktionel træning på hold, og du arbejder med de særlige vægte, som sporten er opkaldt efter; Kettlebells. Programmet består af en række varierede øvelser og bevægelser, så du får trænet mange muskelgrupper på én gang og opnår bedre balance og koordination.

Yoga 
Tag en dyb indånding og glæd dig til at mærke, hvad yoga kan gøre for dig! Det er ikke uden grund, at yoga nærmest er blevet den nye folkesport, for her kan alle være med (også mænd!) – uanset køn, alder og niveau. Yoga giver dig balance, styrke og smidighed - og så bliver du bedre til at koncentrere dig. Yoga består af en række statiske øvelser, dynamiske skift og dybe stræk, der kræver energi og giver sved på panden. Her tages der udgangspunkt i den klassiske stilart Hatha Yoga med både gymnastikinspirerede øvelser og øvelser, hvor fordybelsen er i fokus.

Puls & Styrke

Skal du strammes godt og grundigt op eller sparke forbrændingen i top? Så er Puls og Styrke den perfekte træningsform.Du prøver kræfter med eksplosive powerøvelser, intense intervaller og kreativ brug af redskaber, alt sammen til fed musik. Puls og Styrke-timer er bygget på inspiration fra blandt andet Tabata- og H.I.I.T-intervaltræning og bodytoning, cirkeltræning og powerøvelser, og der er garanti for en god portion funktionel og effektiv træning

Seniortræning 
Der vil blive trænet muskelstyrke og udholdenhed, kondition, stabilitet og koordination, bevægelighed, balance og reaktionsevner. Til styrketræning vil der blive anvendt rekvisitter og/eller egen kropsvægt. Træningen er bygget alsidigt og effektivt op. Undervisningen vil være tilrettelagt således, at du selv kan bestemme, hvor hårdt det skal være.  En glad time, hvor alle kan være med, få sved på panden og blive udfordret.

 
IndoorCycling 
Indoor Cycling er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere... Alt imens musikken banker dit humør helt op. 
IndoorCycling foregår på specialkonstruede cykler, som kan indstilles, så den passer perfekt til den enkelte bruger. 
Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en træningsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition og som vi anbefaler at prøve. 
Indoor Cycling er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte!

 
Pilates 
Pilates er en effektiv og samtidig skånsom træningsform, der lærer dig at benytte din krop på en sund måde. Pilates fokuserer på at optimere træningen af musklerne omkring rygsøjlen. Øvelserne fokuserer på stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed, således at kroppen kan arbejde ubesværet og hensigtsmæssigt. 
Øvelserne udføres i et roligt tempo, og åndedrættet benyttes til at aktivere muskler og slippe spændinger.